maandag 31 oktober 2011

Origineel kado

Als tiener luisterde in dagelijks naar de muziek van Madonna. Niet dat ik hoorde wat ze zong, maar meer het ritme van de muziek. Ik kan de liedjes van haar onderscheiden, puur door de herkenning van het ritme. (Heb zelfs in groep 8 nog 'nep-geplaybackt' op haar muziek op de basisschool)
Van Laura en Anthonie (zus/zwager) heb ik een cd gekregen van Madonna met vooral de oude nummers uit mijn tienertijd. Met de bedoeling om te kijken of ik met de CI misschien wat meer kan opvangen dan alleen het 'ritme'. Erg leuk en origineel!
Omdat het engelstalig is, zal het wel moeilijk zijn. Het valt misschien beter te proberen met nederlandstalige muziek met een songtekst erbij. Dat een co-therapeut (bv Antoine) de tekst mee aanwijst in het begin en dat ik het zo kan proberen.

Een verjaardagsfeest is nog funest voor mij met een CI. Afgelopen zaterdag Jasper's verjaardag gevierd met een paar familie/vrienden. Ik heb de CI vrijwel de hele dag uitgehad. Mede ook omdat ik moe was, dan heeft het ook weinig nut. Wel merkte ik dat de dag daarna dan weer extra 'wennen' is. Dan begin zet ik de 'gevoeligheid' heeeeeel laag om te beginnen. In de loop van de dag weer naar 'normale' stand.

In Jasper's slaapkamer TIKT de klok! Hij (en anderen) hoort dat waarschijnlijk niet meer of het klinkt gewoon. Ik zou, denk ik,  gek worden als ik in bed zou liggen en hoor dat getik de hele tijd. Blij dat ik s nachts 'lekker' in de stilte kan slapen.

Komende 3 dagen elke dag afgesproken met een andere vriendin om te oefenen met woordjes/teksten. Zie er naar uit. Afgelopen week heb ik met Antoine 2 keer geoefend. Het is echt passen-meten. Zeker met de kids erbij, overdag, komt het er niet van; en 's avonds ben ik erg moe.
Aankomende vrijdag 1e terugkomdag in Nijmegen.
Volgende week maandag ga ik 'kennismaken' met de geluiden op mijn werk; ben benieuwd!

2 opmerkingen:

  1. Hey Cora,

    Dus wel heftig geweest zaterdag. Hopelijk ben je weer een beetje bekomen. Lekker oefenen woensdag, ben erg benieuwd...Tot dan!
    xx Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai zus,
    Moeten we toch Fransje Bouwer voor je kopen op dvd met tekst....hmmm,...alleen als oefening dan maar..! ;)
    Liefs Lau

    BeantwoordenVerwijderen