woensdag 12 oktober 2011

1e dag met CI

Als eerste van ons gezin werd ik wakker, veel te vroeg; half 7. Jasper is vrij vandaag, dus we kunnen uitslapen. Maar ik ben zo benieuwd naar vandaag, hoe het zal gaan met de CI-geluiden. Ik ga naar beneden en doe de CI in.
Wordt weer overvallen door de prikkels. Het voelt niet prettig.
Ik ben alleen beneden en het is stil, dus elk geluidje dat ik nu maak, weet ik waar het vandaan komt. (Dan kan ik het ook plaatsen)
Trek de gordijnen open; hoor de haakjes in de rails lopen. Computer aan en ik hoor mezelf tikken. Echt heel raar. (Dat omschreef ik gisteren ook)
Vaatwasser hoor ik lopen, terwijl ik achter de pc zit. ;-)
Heb de neiging om alles heel zachtjes te doen. Neerzetten van het kopje thee klinkt hard/hoog.

Toen de kids naar beneden kwamen, samen ontbeten. Jasper benoemt cijfers op achter een blad papier (zodat ik niet kan spraakafzien). Dat gaat goed. Zodra hij andere dingen gaat zeggen, waarvan ik niet weet waar het over gaat, gaat het niet. Hij vind het leuk om zijn mama te helpen. De letter S klinkt goed in mijn oren. Dat hoorde ik nooit.
Einde van de ochtend heb ik mijn CI afgezet. Ik kreeg hoofdpijn en nadat ik hem afdeed had ik last van oorsuizen. Was na half uurtje weer over, dat oorsuizen. Het slakkenhuis moet ook 'wennen' aan die grote 'massa' geluid.

Vanavond heb ik CI weer opgedaan, nadat de kids op bed lagen. Met kids erbij geeft nog teveel prikkels.
Ben benieuwd wat ik er mee vooruit kom tijdens de revalidatie-dagen. Morgen, donderdag, gaat Antoine met mij mee als co-therapeut. Vrijdag mijn moeder.

3 opmerkingen:

  1. Vandaag met z'n allen op het werk naar het filmpje gekeken. Leuk hoor! Sterkte morgen!

    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Cora, Ik hoop dat het vandaag goed is gegaan? Wat een indrukken krijg je te verwerken zeg. Wel naar dat het af en toe niet prettig voelt, maar dat zal allemaal wel zijn tijd nodig hebben, zoals je al zegt. Hou je taai en succes morgen!
    xx Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cora,

    Ik heb vol verwondering naar je filmpje gekeken!! Heftig en prachtig!! Succes met alle geluiden!!!

    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen