dinsdag 11 oktober 2011

Ik hoor!

De CI is aangesloten en de eerste afregeling is achter de rug. En ik hoor!
Antoine heeft een kort filmpje gemaakt van de eerste indrukken van het geluid die ik hoor via een CI, zonder dat het gewone gehoortoestel (aan de rechterkant) aanstaat.



Op de foto ben ik de eerste piepjes; van 22 soorten geluiden (hoog-laag, van de 22 electroden) aan het 'benoemen' van zacht tot hard en of ik het voel of hoor. Na deze test werd de 1ste afregeling 'ingesteld' op mijn CI. Ik was ervan onder de indruk van wat ik al hoorde met de CI! Het geluid klonk beetje echo-achtig, maar dat kan ik met de afstandbediening ook een beetje 'bijstellen' tot minder gevoelig. Hoge tonen klinken irritant. Een beetje alsof je electrische prikkels krijgt. Soms merk ik dat het geluid zijn weg nog moet 'vinden'. Alsof de nieuwe 'prikkels' verwerkt moeten worden.
Een klein testje gedaan met het raden van telwoordjes 1 t/m 10. Zonder spraakafzien uiteraard. De helft had ik al goed.
Ik hoorde de man op het toetsenbord tikken. De tas die dichtgerits werd. Mezelf horen lachen, echt heel bijzonder.
We hebben daar kleine 2 uurtjes gezeten. En ik was MOE! We liepen naar de auto en ik voelde me gewoon heel anders. Een nieuw persoon? Gevoelsmatig dan.
Lopen door de gang naar buiten, deuren die open gaan, het verkeer, dichtslaan van de auto, radio in de auto. Alles klinkt anders. De kids opgehaald van de opvang. Jasper liep voor mij uit richting de auto en hij neuriet een liedje, wat ik hoorde! (Niet wat voor liedje, maar wel dat hij in zichzelf zachtjes zong). Eenmaal thuisgekomen heb ik de CI afgedaan. Toen werden de prikkels even teveel. Vanavond als de kids op bed liggen zet ik hem weer op.
Ik heb een dikke koffer meegekregen met allerlei spullen die hierbij hoort, oplader voor afstandbediening, oplader v d accu, verschillende accessoires voor op de 'hanger'.

WOW t is een feest! Wat een uitdaging allemaal!!

Donderdag en vrijdag a.s. zijn de eerste revalidatie dagen in Nijmegen.

-Wordt vervolgt-


5 opmerkingen:

  1. Joepieeeee!! Krijg er gewoon tranen in mijn ogen van. Zo bijzonder zeg!! Succes donderdag en vrijdag en de volgende keer dat we elkaar zien, kun je me waarschijnlijk horen lullen, gek idee zeg!! Probeer er langzaamaan van te genieten, ook al zal het erg heftig zijn op zijn tijd(denk ik althans)....Dikke knuffel!
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zooooo leuk om te zien! En ook heel herkenbaar.

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend fijn om te merken dat je direct al dingen kunt horen. We zijn allemaal erg blij voor je

    TCETS&P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geweldig Cora!
    Wij vonden het ontroerend om te zien!
    Er begint een nieuw leven voor jou!

    Bijzonder dat Antoine het gefilmd heeft, zo kun je echt zien wat er met je gebeurde.

    Groetjes Piet en Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Cora, wat bijzonder zeg, dat je direct al dingen kon horen! Geen wonder dat je moe was. Heel veel succes met het verder ontdekken en herkennen van allerlei geluiden.
    Groetjes, Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen