maandag 12 december 2011

Topsport

Vanmorgen had ik een logopedie-sessie in Teteringen. Een sessie duurt een half uurtje. Vanmorgen zei de logopedist tegen mij;'Dit is een topsport voor je! Ik zie het aan je'. Half uurtje geconcentreerd luisteren naar woordjes/zinnen/teksten en ik ben bekaf. Dat klopt wel. En ik vind het ook harstikke leuk om er zoveel mogelijk uit te halen. Ben ook blij met deze begeleiding hierin. Het gaat best goed.
Een oefening is bijvoorbeeld een willekeurige tekst lezen; uit een tijdschrift of krant. Logopedist leest voor en ik lees mee. Hierna pakt ze steeds verschillende zinnen uit de tekst. Ik benoemen waar deze staat. Dit gaat prima. Een andere oefening is met rijmwoorden; kooi, mooi, hooi. Is soms wel moeilijk omdat sommige letters wel erg op elkaar lijken.
Andere oefening waar ik nu mee kan oefenen is 'met elkaar praten' zonder spraakafzien uiteraard... Wel afspreken waar je over gaat hebben, zodat ik een 'houvast' heb.
Oefenen met co-therapeuten, zoals met Antoine of 1 van mijn vriendinnen is de laatste weken niet veel van gekomen. Ik was daar te moe voor, mede ook door de werkhervatting en drukke tijd. Eigenlijk is het de hele dag ook wel een beetje 'spelenderwijs' oefenen.
Voor deze week heb ik een paar avonden ingepland om te oefenen. Het hoeft geen uur te zijn. Half uurtje per keer is genoeg. Kortom het is echt een TOPsport voor mij! Die ik met veel plezier beoefen!

1 opmerking:

  1. We zijn blij dat het allemaal toch best goed gaat met je. Wel vermoeiend, dat merken we op het werk ook wel. Maar gelukkig gaat het steeds beter, en we bouwen gewoon voorzichtig op. Hopelijk in het nieuwe jaar weer "gewoon" hele dagen werken, maar dat zien we dan wel. Ik ben wel benieuwd hoe je op het vuurwerk gaat reageren. Je eerste gillende keukenmeid :)))

    Groetjes,

    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen