woensdag 7 december 2011

Niet altijd rooskleurig

Behalve dat ik de laatste week geregeld irritatie heb van het implantaat, heb ik daarbij ook vaak hoofdpijn. CI uurtje afzetten, dan zakt de hoofdpijn wel. CI kan ik de laatste week niet meer hele dagen dragen. Dan is halve dag eigenlijk al genoeg. Vooral de moeheid is enorm. Het waarnemen van alles kost ontzettend veel energie. In zowel thuis- werk- als omgevingsituatie.
Ik betrap mezelf erop dat de CI de laatste dagen continue op lawaai-stand staat. Eigenlijk is dit helemaal de bedoeling niet. Hierdoor is het spraakverstaan ook minder goed.
Mede CI-gebruiker attenteerde me erop om de volume in de gewone stand naar beneden te zetten. En dan in loop van de dag harder zetten. Het kan ook goed zijn dat het geluid nu te hard is voor de gehoorzenuw. Gehoorzenuw die 'wakker' is geworden. (??? kan dat ???) Terwijl ik juist het idee had dat de volume in de loop van de tijd steeds harder zou moeten; maar dat is niet zo.
Tevens kamp ik met het gevoel dat de omgeving soms onbegrip heeft voor deze situatie. Dat dit gewoon ECHT een vermoeiend proces is waar ik doorheen moet.
Ik zie uit naar de volgende afregeling van mijn CI, wellicht zal het bijgesteld moeten worden... Nog een maandje wachten. Dat lukt wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten