zondag 25 december 2011

Oorsuizen

Sinds afgelopen woensdag gaat het even wat minder met me.
Ik kreeg een soort overvalling van flinke oorsuizen. Heel hard en continue eentonige gezoem. Op dat moment kwam ik net thuis van Jasper uit school halen. Had een vrij rustige ochtend achter de rug met alleen Jeroen. CI had ik, denk ik net twee uurtjes in. CI direct uitgedaan, want ik kampte daags ervoor al met pijnlijke druk rondom implantaat en was vermoeid.

Dit soort oorsuizen had ik nog nooit eerder gehad. In het begin, vanaf de aansluiting van de CI, heb ik het wel af en toe gehad, maar dan was het heel eventjes en niet zo hard. Alsof de gehoorzenuwen even moest bijkomen van alle nieuwe geluiden.

Op dat moment dacht ik, het gaat zo wel over... Maar het ging niet over. Ik kon de kinderen niet meer verstaan. Het overheerste het geluid die in nog ontvang aan de andere kant met mijn gehoortoestel. Ik werd GEK!! Gelukkig kon Antoine naar huis komen en heeft hij de taken van me overgenomen en ik kon alleen maar huilen. De hele middag duurde dat oorsuizen. Het zwakte wel af in geluid, maar savonds laaide het weer op. Vreemd.
De volgende dag, donderdag, was het over. CI weer ingedaan, maar toen klonk het geluid heel anders. Alsof de CI net was aangesloten. Achter elk woord/geluid klonk een echo. Heel vervelend. Pijnlijke druk was er nog. Die middag toch maar contact gezocht met Nijmegen. Vrijdagochtend kan ik er terecht. Toch maar even een nieuwe afregeling doen en bespreken van de klachten. (Ik heb tevens het idee, dat had ik voor het oorsuizen al waargenomen, dat de geluiden nu harder zijn gaan klinken).

Vrijdagochtend in Nijmegen de klachten besproken. CI opnieuw afgeregeld. Het blijkt nog wel dat deze afregeling nog niet goed is. Met deze nieuwe afregeling kan ik 3 weken proberen voor ik weer naar Nijmegen moet. Het blijft nog zoeken naar de goede afregeling.
De klachten die ik heb, oorsuizen, pijnlijke druk rondom het implantaat ed komen voort uit moeheid en overbelasting gehoorzenuwen. Dit wist ik ergens ook wel, want de moeheid is de laatste paar weken weer gaan overheersen. Even wat gas terugnemen.
Het is ook best wel 'zoeken' naar wat ik nog wel aan kan en wat niet. Moeilijk en lastig vind ik dat wel. Het blijkt nu wel dat de grens even overschreden is.

Het dragen van de CI heb ik na Nijmegen, vrijdagochend tot vanmorgen niet gedaan. Wilde even rust geven aan het implantaat en hoopte daarmee dat het oorsuizen dan ook minder zou worden. Helaas is dat niet het geval. Op willekeurige momenten komt het oorsuizen opdagen. Het kortste moment was ca een uurtje. Soms is het dragelijk. Andere momenten is het echt heel vervelend, dat continue harde gezoem. Alsof er iemand met een toeter naast mijn oor aan het toeteren is. Krijg er hoofdpijn van. Waar de aanleiding ervoor is?? Heb echt geen idee. Snachts heb ik er geen last van. Ik ga erop letten of er een bepaalde ritme in zit. Of het oorsuizen gebeurd na bepaalde activiteiten of inspanning of komt van wel/niet dragen van CI?
Het geluid van de nieuwe afregeling klinkt nog niet fijn. Het is nog tekort om hierover een oordeel over te hebben. (Omdat ik de CI vandaag maar een paar uurtjes heb ingehad) Oude instelling heb ik ook nog, dus kan het vergelijken met elkaar.
Ik hoop gewoon ZO van HARTE dat door middel van rust en gas terugnemen, het oorsuizen en de regelmatige (pijnlijke) druk weg gaat! Ondanks dit blijf ik POSITIEF!!! Ik merk dat ik ook niet zonder mijn CI kan.


2 opmerkingen:

  1. Hey Cora, Potverdorie wel weer heftig zeg! Heb even je blog terug gelezen was tot begin december gebleven, maar begrijp dat juist deze laatste weken erg lastig zijn. Echt respect voor jou dat je ondanks de tegenslagen toch erg positief blijft!! Ik hoop dat je door je rust te nemen snel af bent van het vervelende oorsuizen en dat het snel weer de goeie kant op gaat!! Hou je taai hè!xxx Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oorsuizen of tinnitus genezen is geen gemakkelijke opgave. Meer dan 10 % van de mensen hebben last van oorsuizingen. Alhoewel er geen magisch middel bestaat zijn er toch vele remedies beschikbaar om deze marteling de kop in te drukken. Als ex tinnitus- en hyperacusis patiënt heb ik door de jaren heen heel wat remedies tegen oorsuizen of tinnitus bijeengebracht. Om u nu uit de nood te helpen heb ik de hele verzameling in een handboek gebundeld "oorsuizen - 100 remedies".

    http://www.oorsuizen100remedies.be

    In dit e-book komen de verschillende remedies en therapieën uitvoerig aan de orde. Over oorsuizen doen heel wat bakerpraatjes de ronde, die dringend de wereld uit moeten worden geholpen. Eén van de grootste misverstanden is, dat je met oorsuizen maar moet leren leven, omdat er eigenlijk zo weinig aan te doen is. Je kunt dit e-book als één doorlopend geheel lezen, maar je kunt het ook als naslagwerk gebruiken om meer gerichte informatie op te zoeken. Oorsuizen: zelfs als je er niet op tijd bij bent is er wel degelijk iets aan te doen.

    Arie Bergs

    BeantwoordenVerwijderen