zondag 25 september 2011

Verloop van herstel

2e week
De dag nadat het verband eraf is gegaan was ik ontzettend moe. Het was een inspannende dag geweest.
Iedere dag gaat het beter. Ik voel me ook goed. (Mits ik me rustig hou en dat gaat wel goed; soms wel een kunst want met 2  kids om je heen valt t niet altijd mee). Soms heb ik nog last van mijn evenwicht.
Ik ben nu van de pijnstillers en antibiotica af. Alleen nog 4x paracetamol per dag. Ik merk vooral in de loop van de nacht dat ik het toch nog nodig heb.
Ben nu bezig om deze laatste medicatie af te gaan bouwen.

Mijn linkeroor en stuk linkerhoofdhelft is nog gevoelloos (verdoofd gevoel), dat voelt heel raar aan.
Als je je haar kamt voel je t niet. Als je je haar achter je oor doet, voel je dat niet. Als ik slaap op mijn linkerhelft; voel je de kussen gewoon niet. Ik lig ook niet vaak daarop, maar soms om mijn rechterkant even te ontlasten.

Langzaam ook weer de activiteiten hier opppakken. Het is nu vooral lichamelijk aansterken. De inspannende dingen.
Wat lichte huishoud dingen opgepakt.
Jeroen van de week (donderdag) lopend naar de kinderopvang gebracht. De tocht (heen/terug) zal misschien 2 km zijn, was inspannend. Iedere dag weer een beetje meer.
Gisteren een stukje autogereden, ging goed. Fietsen nog niet.
Ik ben nog niet naar de stad geweest om uit te proberen of mijn 'magneet' werkt bij de detectiepoortjes in de winkels...
Komende week, 3e week , zal ik nog thuis zijn. Ik hoop volgende week weer aan het werk te kunnen gaan.

4e week
Deze week ben ik weer voor enkele uurtjes begonnen met werken. Het was leuk om weer op het werk te zijn. Wel vermoeiend. In totaal 2 dagen paar uurtjes geweest.
Merk toch dat het tijd kost om weer in het 'normale' ritme te komen.
Ik kijk nu erg uit naar 11 oktober! De aansluiting van de processor en de eerste geluiden....
De (intensieve) revalidatie periode. Deze periode zal ik uiteraard ook zo goed mogelijk proberen te beschrijven/omschrijven via deze blog.
Het is voor een horend iemand moeilijk voor te stellen. Wat voor een horend iemand als 'gewoon' klinkt, gaat het voor mij 'klinken' als nieuw en 'wat' is dat?
Het is voor mij met deze linkeroor, opnieuw 'leren' horen.
Hoe zal ik dit allemaal ervaren? Ja ik ben zo benieuwd.






1 opmerking:

  1. Hey Cora,

    Blij dat het al stukken beter gaat hoor! Erg intensief allemaal zeg en inderdaad voor ons bijna niet voor te stellen. Nu dus nog uitproberen hoe het gaat met winkelen.

    Ik zie je sowieso donderdagochtend, tot dan!
    Groetjes,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen