vrijdag 9 september 2011

Nog een paar dagen voor de operatie

Nog een paar dagen te gaan voor de operatie.
Ik heb er al een beetje buikpijn van, als ik eraan denk. ZO spannend vind ik dat!
Vandaag heb ik een kennismakingsgesprek gehad met de chirurg Dr.J.Mulder. Een hele aardige man die duidelijk spreekt. (wat overigens niet alle artsen vanzelfsprekend doen).
Hij legde kort uit wat er a.s. maandag gaat gebeuren. Wij konden onze vragen stellen. Die waren er niet zoveel, want het is me duidelijk wat er gebeuren gaat.
Hij verwacht dat de operatie ongeveer 2 uur zal duren. Dus wat ik eerder beschreven heb over het verloop van de operatie qua tijd, is oude technologie. Maar met de voor-en nazorg erbij is het wel ca 4 uurtjes.
Als ik me goed voel en er zijn geen complicaties, dan mag ik dezelfde dag nog naar huis. Waarna ik thuis kan herstellen. In elk geval zal ik een week met een tulband rondom mijn hoofd lopen en mag ik gedurende een week niet tillen en hoofd zo weinig mogelijk belasten.
Vooraf aan de operatie zal hij nog kort met me spreken. Kruisje zetten bij het te opereren oor. (Niet dat ze dadelijk de verkeerde oor pakken bijvoorbeeld). Latex allergie kwam ter sprake, dat is belangrijk natuurlijk.
Ja, ik heb vertrouwen in deze arts en heb er een goed gevoel bij. Fijn om deze arts gezien/gesproken te hebben.
Half 10 moet ik aanwezig zijn en half 11 ben ik als 2e aan de beurt.
Op naar maandag 12 september 2011!!

3 opmerkingen:

  1. Hé vriendinneke, zet 'm op!!! Ontzettend veel succes met alle zenuwen. Raar dat je straks voortaan zult zeggen, dat was voor de operatie van 12 september 2011 en die gebeurtenis bv was ná die 12e september 2011... En we zijn ook keitrots dat het je het gewoon gaat doen! Super. Wij denken aan je hoor!!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cora, Héél veel Succes! Ik zal aan je denken en hou je blog goed in de gaten hoor!
    Ik kan me goed voorstellen dat het nu wel een beetje gaat kriebelen...maar voor je weet is het maandag en is het al weer voorbij..
    Ik duim voor je,
    Groeten en liefs Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Cora,

    Als ik het lees, krijg ik tranen in mijn ogen. Het moet wel heel bijzonder voor je zijn. En heel prettig dat zo'n arts duidelijk is en je er een goed gevoel bij hebt. Ik zie je natuurlijk morgen, dus dan krijg je een dikke knuffel, maar wil je ook middels deze weg ontzettend veel succes en sterkte wensen. Ik zal een kaarsje aansteken!

    Liefs van ons,
    Feep, Suus, Sem en Tess

    BeantwoordenVerwijderen