vrijdag 2 december 2016

Overstap naar nieuwe geluidsprocessor

Bijna twee maanden geleden, 11 oktober j.l. was het mijn 5e CI-verjaardag! Vijf jaar alweer. En volgende week vrijdag krijg ik een nieuwe geluidsprocessor. (Voor degenen die het niet weten; dat is de buitenkant, zichtbare gedeelte, van de CI)
Ik heb nu de processor 'Nucleus 5' van Cochlear. Nucleus 6 is de nieuwe opvolger daarvan. Echter sinds kort is er een nieuwe op de markt gekomen. De 'Kanso'.
De kanso is de eerste off-the-ear geluidsprocessor.
Lees hier onder;

http://www.doof.nl/nieuws/cochlears-eerste-off-the-ear-geluidsprocessor-voor-cochleaire-implantaten/29758

Ik kreeg de vraag vanuit Radboud Nijmegen of ik daar misschien interesse in had. Een moeilijke keus, want met de nucleus weet ik wat ik eraan heb. (Nucleus 5 en 6 zijn vergelijkbaar, qua uiterlijk) Processor zit verbonden aan een oorhanger die vasthangt aan je oor. De kanso is een 'losse' processor, die eventueel wel vast gemaakt kan worden met een haarclip.
Navraag gedaan op de Facebook-forum voor Cochlear-lotgenoten. Nog niemand heeft daar ervaring mee. Of sommigen hebben hem nog maar net.
Mijn twijfels uitgesproken richting het service-punt. Of eventueel een proef-periode mogelijk was.
Ik ga nu voor de Kanso. Als het binnen twee maanden blijkt dat het niet bevalt, mag ik overstappen naar de nucleus 6. Ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten