zondag 18 december 2016

Eerste week met de 'Kanso'

De eerste week met de Kanso was vermoeiend. Qua geluid is het prima. Toch net iets anders, scherper, helderder, duidelijker maar ook vermoeiender. Nieuwe prikkels.
Navigatie in de auto verstond ik beter als met de nucleus 5. Muziek heb ik nog niet geprobeerd, want als ik even niets hoefte te horen, was dat even prettig :-) Dat komt wel weer.
Wat ik als storend ervaar is dat de microfoontjes op de Kanso liggen. Als er haar overheen schuift, hoor je het geritsel.
Qua gebruiksgemak vind ik nog steeds mmwahh. Niet 100% top. Voordeel, als je een bril draagt, is het wel prettig, omdat je geen last van een oorhanger hebt.
Qua gevoel heb ik hier geen fijn gevoel bij. Het idee dat de Kanso alleen met een haarclipje vastzit, geeft mij geen prettig gevoel. Weinig houvast ten op zichte van een oorhanger. Continue ben ik alert of hij er nog zit.
Batterijverbruik in de eerste week waren 4 batterijen. (Dus twee wissels) Ik deed er ongeveer 3,5 dag mee met twee batterijen.

Al met al, ik ga niet met de Kanso verder.
Daar heb ik al over gemaild met mijn contactpersoon en zal in het nieuwe jaar overstappen naar de Nucleus 6.
Jammer, maar het was het proberen waard.
Off the ear geluidsprocessor Kanso zal voor iedereen anders zijn. Kan me voorstellen dat sommigen dat wel prettig zullen vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten