woensdag 14 november 2012

Babygehuil

Vorige week beleefde ik een nieuwe hoor-ervaring. Twee keer zelfs.
Twee keer ben ik in een week op kraamvisite geweest, bij zowel mijn collega als een collega van Antoine.
Het horen huilen van een baby was een nieuwe ervaring!
'Heb je dat dan niet gemist bij je eigen kinderen' vroeg een andere collega aan mij; 'Nee, als je niet weet hoe dat 'echt' klinkt, mis je dat ook niet'. Ik hoorde mijn kinderen wel huilen, maar dat klonkt voor mij 'gedempt' (zacht). Maar nu vond ik het huilen wel irritant om te horen. Heel hoog. Ik kan me nu beter voorstellen dat Antoine (en andere mensen met baby's) dit gehuil wel als 'ik word gek-geluid' ervaren.
Het babygehuil is een ander soort gehuil als wat de kinderen nu hebben.

Voor degenen die het niet weten; Er waren hier in huis altijd flitslampen; dus als de kinderen huilde, dan zag ik dat aan de flitslampen. Aan de babyfoon kon ik zien of ze hard of zacht huilden; doormiddel van de lampjes die omhoog schieten.

Deze flitslampen heb ik weggehaald nu. Deze reageert ook als kids boven spelen of kids in bed liggen hoesten. Nu zijn ze oud-en wijs genoeg om naar me toe te komen als er snachts bijvoorbeeld wat zou zijn.
Echter Jeroen heeft nog niet helemaal in de gaten dat ik niets hoor als ik in bed lig. Jeroen roept mij bijvoorbeeld als hij smorgens op de wc zit (terwijl ik nog slaap) en ik zijn billen af moet vegen. Dan kan hij eindeloos blijven roepen (Antoine is nl al vroeg weg...). Dan is het Jasper die wakker wordt en mij aan moet tikken. Ach ja, paar keer meegemaakt en ondertussen begint het lichtje te branden bij hem. Alleen de wekker gaat nog dmv flitslamp. Vind het niet erg; Het is 's nachts wel HEERLIJK stil moet ik zeggen... Niet wakker worden van onweer, onstuimig weer of gesnurk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten